Изложба слика “Апстракције” Грише Масникосе 25.06.2020. – 09.07.2020.

У галерији Установе „Култура“ представљамо изложбу

ГРИШЕ МАСНИКОСЕ

АПСТРАКЦИЈЕ

Гриша Масникоса
Рођен 2. септембра 1947. у Шибенику. Завршио Факултет ликовних уметности у Београду – сликарски смер, 1979. године, у класи проф. Раденка Мишевића. Члан УЛУС-а од 1981. године. Учесник многобројних самосталних и групних изложби у земљи и иностранству. Три слике се налазе у збирци Музеја савремене уметности у Београду (Сигнал III, 1987; Флеке III, 1986; Флеке, 1987). Живи и ради у Београду.

Самосталне изложбе
1988. Галерија Културног центра, Врање
1989. Галерија Коларчевог народног универзитета, Београд
2019. Уметнички павиљон Цвијета Зузорић, Мала галерија, Београд
Галерија Центра за културу „Масука“, Велика Плана
Галерија Дома културе, Књажевац
Галерија Дома културе Стеван Мокрањац, Неготин

. . .

Концепција изложбе АСОЦИЈАЦИЈЕ заснива се на тежњи аутора да представи свој сликарски развој и уопште своје схватање сликарства. Почетне сликарске идеје присутне у најранијим делима постоје и у садашњим сликама, обогаћене фигурацијом, која одсликава комплекснији ауторов приступ сликарству.
Сликање је емулзија сачињена од човекове апстрактне дедукције и његовог индуктивног виђења реалности. Моје виђење сликарства је да оно јесте људска апстракција – и при сликању реалних призора, као и апстрактних. То је мешавина дочаравања реалног са асоцијативним апстракцијама, а та мешавина даје жанровску разноликост мојим сликама.
Гриша Масникоса
. . .

ГЕОМЕТРИЈСКИ ПОРЕДАК ГРИШЕ МАСНИКОСЕ

Гриша Масникоса слика идеални свет геометријске провенијенције. Он својим сликама жели да нас убеди у срећу строго организованог света, којег бисмо, ако би реално постојао, зажелели сигурно да променимо. Али његов предлог је превасходно ликовног карактера, који нам отвара сва поља за контемплацију.
Зато посматрајмо ове Гришине слике и препустимо се осећају као да смо ушли у виртуелни свет наших компјутера где, брзином мисли, циркулишемо организованим и непрегледним путевима наше подсвести.
(Милош Шобајић, текст преузет из каталога изложбе)